باتری سامسونگ S6
نوشته شده توسط : حسن محمد زاده

باطری اصلی و تقویت شده سامسونگ گلکسی اس6 / Samsung Galaxy S6 – کوفنگ(Kufeng) – نکسل(Neckcell)

باتری تقویت شده کوفنگ و نکسل سامسونگ اس 6 و باتری اصلی سامسونگ S6 از نظر عملکردی تا حدودی مشابه هستند. باتری سامسونگ اس 6 از نظر طول عمر راضی کننده نبوده و طبق ادعای برخی کارشناسان حتی ناامید کننده نیز بوده است. این باتری نسبت به نسل قبل عقب گرد داشته است. ظرفیت 2550 میلی آمپر ساعتی آن شاهدی بر این امر است. درحالیکه باتری S5 ظرفیت بیشتری برابر با 2800 میلی آمپر ساعت داشت. سامسونگ در این نسل تمرکز خود را بیشتر بر روی طراحی گوشی گذاشته و کمتر به عملکرد سخت افزاری آن توجه کرده بود. وجود ویژگی هایی چون پردازنده 4 هسته ای، دوربین 4K، صفحه نمایش 2K و رم 3 گیگابایتی بروز مشکل در باتری را توجیه میکند.

خرید باتری سامسونگ S6

این باتری از جنس لیتیوم است. ساختار و فناوری لیتیومی در طول زمان دچار افت کیفیت می شود. از این رو پس از تقریبا 2 سال شما ناچار به تعویض باتری گوشی سامسونگ S6 خود خواهید بود. در این شرایط خرید باتری اصلی، باتری تقویت شده کوفنگ و یا باتری تقویت شده مارک (Mark) سامسونگ گلکسی S6 – G920 پیشنهاد می شود. این باتری جدانشدنی بوده و تعویض آن نیازمند دقت و مهارت است.

 استقامت باتری سامسونگ اس 6

در سال 2015 اتفاق جالبی نیست که باتری سامسونگ نتواند بیشتر از یک روز دوام بیاورد. درصورتیکه به میزان زیادی از گوشی سامسونگ اس 6 استفاده میکنید، به سختی یک روز نیز دوام خواهد آورد. البته نکته مثبت این است که باتری Samsung S6 در عرض یک ساعت و 20 دقیقه می تواند فول شارژ شود. طبق بررسی های صورت گرفته، در صورت مشاهده فیلم فول اچ دی به مدت 90 دقیقه در نور کامل صفحه نمایش، 16 درصد از شارژ این باتری کم می شود. طبق آمار رسمی، باتری سامسونگ اس 6 هنگام مکالمه 3G تا 23 ساعت شارژ نگه می دارد. این میزان استقامت چندان نیز کم نیست.

تست میزان دوام باتری سامسونگ S6

 جهت بررسی دقیق تر میزان دوام این باتری، تعدادی تست صورت گرفته که به بررسی ارقام بدست آمده از آن ها خواهیم پرداخت: در اولین بخش، میزان دوام این باتری سامسونگ هنگام مکالمه در حالت 3G مورد بررسی قرار گرفت. همان طور که در بخش قبلی مشاهده کردید، باتری سامسونگ S6 در این حالت براساس آمار رسمی تا 23 ساعت شارژ نگه می دارد. با این وجود، تست های صورت گرفته میزان دوام آن را تنها 19 ساعت و 48 دقیقه محاسبه کردند. هرچند این رقم باتوجه به ظرفیت باتری چندان پایین نیست، اما فاصله زیادی با آمار رسمی داشته است. در بخش بعدی نیز میزان دوام آن هنگام وبگردی تست شد. این باتری توانست تا 10 ساعت و 56 دقیقه شارژ نگه دارد. این رقم در مقایسه با سایر باتری های این نسل، نشانگر عملکرد مناسب باتری گوشی سامسونگ گلکسی اس 6 بوده است. در آخرین بخش تست های صورت گرفته، میزان استقامت باتری هنگام مشاهده فیلم بررسی شد. براین اساس، باتری S6 توانست تا 12 ساعت و 12 دقیقه دوام آورد. در این بخش نیز عملکرد آن درمقایسه با رقبای خود، قابل قبول بوده است. بطور کلی در صورتی که روزانه یک ساعت هر یک از این 3 فعالیت اشاره شده را انجام دهید، باتری سامسونگ گلکسی اس 6 شما تا 73 ساعت شارژ نگه خواهد داشت. عملکرد این باتری در شرایط بررسی شده قابل قبول بوده و توانسته رضایت کارشناسان را جلب کند. البته نسل قبلی این گوشی، سامسونگ گلکسی S5، در این تست توانسته بود رقم مناسب 83 ساعت را ثبت کند که نشانگر افت کیفیت باتری‌های سامسونگ می باشد. البته پس از آپدیت‌های ارائه شده برای گوشی توسط کمپانی سازنده، ارقام اشاره شده به‌میزان زیادی بهبود یافتند. با این وجود، سامسونگ برای رقابت با سایر برندها نیازمند باتری قدرتمندتری خواهدبود.

اطلاعات تکمیلی از باتری سامسونگ اس 6

طبق تست های انجام شده، دمای باتری سامسونگ s6 در حالت مصرف زیاد تا 45 درجه سانتی گراد نیز میرسد که مقدار عجیبی است. در سردترین حالت نیز دمای این باطری 25 درجه عنوان شده است. در گوشی سامسونگ اس 6  با اعمال برخی تغییرات می توانید حالت ذخیره انرژی را فعال کرده و شارژ باطری را ذخیره کنید. از جمله این تغییرات میتوان کاهش عملکرد CPU و همچنین کمتر کردن نور صفحه را نام برد. حالت شدیدتری از ذخیره انرژی نیز وجود دارد که Ultra Power Saving Mode نامیده می شود. علاوه بر قابلیت شارژ سریع، امکان شارژ وایرلس نیز برای باطری سامسونگ S6 فراهم شده است. برای استفاده از این قابلیت باید پد مخصوص آن را خریداری کنید. هرچند این نوع شارژ جزو قابلیت های سریع شارژ باطری به حساب نمی آید و کیفیت چندان بالایی ندارد.





:: بازدید از این مطلب : 143
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 شهريور 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: